Nyomtatás
Employer branding - 5.0 out of 5 based on 1 vote
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

"Olyan képet kell kialakítani a cégről, mint munkahelyről, hogy az emberek akarjanak nálunk dolgozni." (profession.hu)

A legmeggyőzőbb eszköz: korrektség! Legyünk jó munkaadók!

Az egyre nagyobb méreteket öltő munkaerőhiány már nemcsak a multinacionális cégek, hanem a kis- és középvállalkozások számára is égető problémává vált és nem túlzás azt állítani, hogy a napi, üzemszerű működésüket is veszélyezteti. A fejlesztések során a problémát már nem a beruházásra szánt tőke, a fizetőképes kereslet megléte, hanem a rendszer működtetéséhez szükséges, megfelelő számú és minőségű, motivált munkaerő hiánya okozza.

munkáltatói márkaépítésA jelek szerint a trend a következő években folytatódik és a munkaerőhiány mértéke tovább fog nőni, tehát a problémával hosszú távon kell együtt élnie a munkáltatóknak. A néhány évtizedes múltra visszatekintő HR egyik fontos elemévé vált napjainkra az employer branding, magyarul munkáltatói márkaépítés. A meglévő és a jövőbeli, potenciális munkatársak számára is egyre fontosabb szempont, hogy a cég munkaadóként mit és hogyan képvisel. A vonzó kép kialakítása és az ennek megfelelően felépített kommunikáció napjainkra kulcsfontosságú tényezővé lépett elő a vállalkozások humánerőforrás-menedzsment tevékenysége során, különösen azokon a területeken, ahol az Y generáció tagjai nagyobb arányban képviseltetik magukat.

Új csúcsra emelkedett Magyarországon a munkaerőhiány az idei harmadik negyedévben, a KSH friss adatai alapján ugyanis a vállalati szektorban 53 600 álláshely volt betöltetlen az időszakban. A teljes nemzetgazdaságban már több mint 73 700 állás áll üresen. A munkaerőhiány várhatóan a következő időszakban is velük marad, és érdemben fékezheti a magyar gazdaság bővülését. A potenciális munkaerőtartalék további mobilizálására lenne szükség, valamint a képzési és átképzési programok is segíthetnének a probléma megoldásában.

2017. december 8.
Forrás: www.portfolio.hu